Tomb Raider I - Solucja:

Lost Valley

Secret: 5

W nowym pomieszczeniu idź schodami na dół. Na dole czekają na ciebie wilki. Znajdziesz się w dużej jaskini, na środku której będzie jezioro z wodospadem. Odwróć się tyłem do wodospadu i idź z powrotem. Na wprost będzie biała skała; wejdź po niej na górę. Przy kościotrupie znajdziesz dużą apteczkę LARGE MEDI PACK. Idź dalej prosto do nowej jaskini porośniętej bujną zielenią. Uważaj czekają tam na ciebie dwa małe dinozaury, a następnie T-Rex. Po zabiciu dinozaurów, rozejrzyj się po jaskini.

Pobiegnij do końca jaskini, gdzie znajdziesz duży wodospad, na którego górze będzie trójkątna jaskinia.Podejdź do wodospadu i wskocz do wody. Po wypłynięciu w nowym pomieszczeniu spotkasz kolejnego T-Rexa. Zabij go i wejdź po skałach na górę tej jaskini. Na samej górze znajdziesz koło zębate MACHINE COG. Zejdź na dół i wróć wodą z powrotem do Jurassic Parku. Po wyjściu z wody udaj się w prawą stronę i podejdź do skały. Wejdź po niej na górę. Dojdź na półkę skalną przy wodospadzie. Na ścianie zobaczysz niszę, użyj jej, aby przejść do jaskini nad wodospadem. Wejdź do środka, będzie tam #1 SECRET, gdzie znajdziesz naboje do Shotgun'a SHOTGUN SHELLS oraz naboje do magnum MAGNUM CLIPS. Zejdź na dół i udaj się na drugą stronę wodospadu i wejdź po kamieniu do korytarza. Idź korytarzem prosto, będzie tam #2 SECRET, gdzie znajdziesz naboje do Shotgun'a SHOTGUN SHELLS. Udaj się z powrotem do Jurassic Parku.

Po wyjściu z jaskini udaj się w prawo, w kierunku ruin świątyni. Gdy tam podejdziesz pojawią się kolejne dinozaury. Przejdź pod obrośniętą półką skalną i znajdź wysokie drzewo. Obok na skalne będzie głaz, po którym możesz się wspiąć. Idź dalej tą dziwną, aż znajdziesz się na dachu świątyni. Będzie tam kolejny #3 SECRET, gdzie będą LARGE MEDI PACK, MAGNUM CLIPS, UZI CLIPS, and SHOTGUN SHELLS. Zejdź na dół i wejdź do środka świątyni. Wskocz do wody i popłyń tunelem do końca, gdzie znajdziesz kolejne koło zębate MACHINE COG. Wróć z powrotem do Jurassic Parku.

Po wyjściu ze świątyni rozejrzyj się. Po prawej stronie u góry zobaczysz wejście do jaskini. Udaj się tam. Idź korytarzami jak cię prowadzą, aż dojdziesz do wiszącego mostu. Przejdź na drugą stronę; w połowie jest urwany i musisz go przeskoczyć. Znajdziesz tam trzecie koło zębate MACHINE COG. Zejdź na dół.

Udaj się teraz z powrotem do wyjścia z tego Jurassic Parku. Przejdź korytarzem obok kościotrupa. Po zejściu na dół udaj się wąskim korytarzem w kierunku dużego wodospadu i wejdź schodami do góry, tak jak przyszedłeś. Dojdź do rzeki, która ma silny nurt; jak do niej wpadniesz zniesie cię na dół wodospadu. Przeskocz na drugą stronę rzeki i idź korytarzem. Przeskocz nad rzeką ponownie i dalej korytarzem, aż dojdziesz do wiszącego mostu. Na wprost będą koła zębate. Umieść znalezione koła w brakujących miejscach i rusz dźwignią. Podejdź teraz do krawędzi przy ścianie z dźwignią i spuść się na dół. Idź po krawędzi do końca i zejdź do wody, która inaczej wygląda. Idź do końca i znajdziesz #4 SECRET, a w nim LARGE MEDI PACK. Wskocz do wody i popłyń w kierunku bramy i wpłyń w korytarz po lewej. Na półce po lewej znajdziesz kościotrupa i obok niego SHOTGUN. Wskocz z powrotem do wody i płyń tym korytarzem dalej do końca, aż znajdziesz się w ostatnim pomieszczeniu, w którego suficie będzie kwadratowy otwór. Wypłyń przez niego, znajdziesz się w #5 SECRET, gdzie znajdziesz SHOTGUN SHELLS i 2 SMALL MEDI PACKS. Wyjdź przez drzwi. Udaj się teraz z powrotem do dużej jaskini z wodospadem.

Wodospadu teraz nie będzie. Wskocz do wody i przepłyń na drugą stronę i wejdź do tunelu. Biegnij prosto do następnego poziomu.